Emotionelle Kundetyper
– vejen til håndgribelig markedsføring
– vejen til håndgribelig markedsføring
Som kunde hos en certificeret i ”Emotionelle Kundetyper” får du hjælp til at finde frem til din kundetype. Vi finder i fællesskab den løsning, der passer til dine kunder og din forretning.
At være certificeret i ”Emotionelle Kundetyper” betyder, at jeg ved hvilke farver, fonte, tekster billeder, knapper mv, du skal anvende for at tiltrække din kundetype. Det gør det langt mere overskueligt og håndgribeligt, da du slipper for at famle i blinde.
I 2017 blev jeg certificeret i Emotionelle Kundetyper. Jeg havde fulgt grundlæggerne Jannie og Sanne i nogen tid. Deres måde at arbejde med markedsføring på bekræftede mig i, at jeg skulle certificeres. Viden om, hvordan man kan sælge gennem emotionel tiltrækning, er et stort og komplekst område, og jeg fandt hurtigt ud af, at jeg havde behov for mere dybdegående viden, som certificeringen har givet.
.
”Hvorfor jagte kunderne, når man kan tiltrække dem?”
Jeg ser certificeringen som et konkret og stærkt middel til at gøre din markedsføring skarpere, mere konkret og mere præcis. Det er så meget lettere at argumentere for, hvad der virker, og hvorfor det virker – eller det modsatte.
Jeg vil være specialist i at rådgive rigtigt, så du sikres den rette lsning – lige fra visuel identitet til målrettede og skarpe budskaber.
Når jeg spørger mine kunder “hvem vil du gerne sælge til?”, så får jeg for det meste svaret “alle”. Og det er her, mange begår den største fejl.
Skyder du med spredehagl, så rammer du med sandsynlighed nogen, men er det de rigtige?
Hvad er de rigtige kunder?
De “rigtige” kunder kan defineres på mange måder, men i bund og grund er det dig, der vælger, hvem de rigtige kunder er.
Er det dem, som er nysgerrige på dig, køber af dig fordi de føler en relation, og dermed kommer igen og igen og igen…?
Eller er dem, der tilfældigt faldt over dit produkt eller ydelse og måske prøver det af, men ikke ænser dig en tanke bagefter og ikke kommer igen?
Med udgangspunkt i de ”Emotionelle Kundetyper” klædes du på til at kommunikere på den rigtige måde til dine kunder.
Din hjemmeside er dit fundament for at skabe endnu tættere relationer til dine kunder. Og i den proces er det vigtigt at vide, hvilke virkemidler, de emotionelt påvirkes af.
Ja, det er ren taktik og strategi, men en nødvendighed, hvis du vil sikre, at de bliver fan af dig og dermed bliver til loyale kunder.
Bliv skarpere i din markedsføring generelt
Når du taler til én side i dine kunder, så aktiverer du de følelser der er forbundet med den farve, og dermed motiverer du kunder med den farve i sig til at ville vide mere om dig.
Det betyder også, at du bliver meget skarpere i, hvordan du fremadrettet skal forme din markedsføring, og det bliver lettere at vælge hvilke medier og platforme du bør bevæge dig på.
Det kan ofte være svært at sætte ord på sine budskaber og farver/billeder på sin visuelle identitet.
For mange, særligt solo-selvstændige skyldes det, at de ikke ved hvilken retning, der vil være den mest fordelagtige at gå i ift. den type kunder, som de gerne vil sælge til. Nogle har slet ikke skænket det en tanke at fokusere på én kundetype.
Kan du genkende dig selv i ovenstående?
Hvis svaret er “ja”, vil det være mig en fornøjelse at hjælpe dig med at lægge en plan, som tiltrækker de kunder, som du gerne vil arbejde med.
Kontakt mig via formularen nedenfor eller på mail ragini@webklar.dk.
Kontakt mig
* Ved at samtykke accepterer du, at WEBKLAR behandler dine personoplysninger mhp. at kontakte dig ifm. din henvendelse. Dine oplysninger gemmes ikke i en database til brug ved f.eks. nyhedsbreve og annoncering.