Markedsføring er meget mere end en hjemmeside…
Det handler om at skabe tætte relationer til dine kunder, så de får lyst til at besøge dig igen.
Personlig branding ift. din forretning handler om at sætte positive aftryk i andre menneskers hukommelse. For du vil gerne huskes for noget positivt – eller tager jeg fejl?
At arbejde målrettet med personlig branding i din forretning betyder, at du er bevidst om, hvad du sender af signaler, og hvorfor det er de signaler, du vil huskes for.
Problemet er, at mange, særligt soloselvstændige, ikke har tænkt over, hvordan de ønsker at fremstå overfor deres kunder. De har ikke gennemtænkt, hvad de vil have, at deres kunder skal huske dem for.
Er det den høje kundeservice, din viden, kvaliteten, dine priser, din grundighed i udførelsen af opgaven, den imødekommenhed, kunderne oplever, når de træder ind ad døren, den venlige og professionelle telefonstemme?
Om det er den høje service, dine priser eller noget helt tredje, er for så vidt underordnet. Det vigtigste er, at du ved, hvad du gerne vil tiltrække dine kunder på baggrund af.
Mange har nemlig ofte kun fokus på at sælge, men glemmer de bærende elementer, som danner det samlede billede af den købeoplevelse, som kunden står tilbage med. Derfor er personlig branding og relationssalg så enormt vigtigt, hvis vi vil skille os ud fra mængden og give vores kunder noget, som de ikke får andre steder – nemlig dig!
Vi brander os overalt, hvor vi kommer – ligesom vi også netværker alle steder, hvor vi indgår i en relation med andre. Relationssalg handler om de relationer, vi indgår med andre mennesker med et bevidst formål.
“People buy People”
Måske du har hørt om udtrykket “People buy People” – mennesker køber (af) mennesker. I bund og grund handler det om, at du lukker dine kunder ind bag facaden og viser dem, hvem du er, og hvad du står for.
Det tager tid at skabe en tæt relation til sine kunder, men bruger du tiden rigtigt, kan det have en stor og positiv indvirkning på din forretning.
Mange mennesker har en tilbøjelighed til at købe af personer, som de føler, at de kan relatere til. Størstedelen af vores køb sker nemlig på baggrund af vores følelser. Det betyder, at du har en stor mulighed for at tiltrække de rigtige kunder ved at dele ud af din viden og dine erfaringer.
Det afhænger selvfølgelig af produktet, men taler vi serviceydelser, så har den menneskelige relation en væsentlig betydning for, om dialogen ender med et egentligt salg.
Kontakt mig
* Ved at samtykke accepterer du, at WEBKLAR behandler dine personoplysninger mhp. at kontakte dig ifm. din henvendelse. Dine oplysninger gemmes ikke i en database til brug ved f.eks. nyhedsbreve og annoncering.