BLIV SYNLIG MED PERSONLIG BRANDING

– og tiltræk flere af de rigtige kunder

Markedsføring er meget mere end en hjemmeside…

Det handler om at skabe tætte relationer til sine kunder, så de får lyst til at komme igen.

“People buy people”

Måske du har hørt udtrykket før. I bund og grund handler det om, at du lukker dine kunder inden for – ind bag facaden og viser dem, hvem DU er. For mennesker handler af mennesker, og det tager tid at skabe en tæt relation til sine kunder. Men bruger du tiden rigtigt, så kan det have en stor, positiv indvirkning på din forretning.

Størstedelen af vores køb sker på baggrund af vores følelser. Det betyder, at du har en fantastisk mulighed for at tiltrække de rigtige kunder ved at dele ud af din viden, dine erfaringer og dig selv – og derved appellere til deres følelser fremfor deres fornuft.


Hvis du synes, at det lyder koldt og kynisk, så skal du ikke lade dig forskrække.

Mange mennesker har en større tilbøjelighed til at købe af en person, som de føler, at de kender eller har en relation til, end af en som de ikke føler sig forbundet med. Det afhænger selvfølgelig af produktet, men taler vi serviceydelser, så har den menneskelige relation en væsentlig indvirkning på, om en dialog munder ud i et egentligt salg.

Træf de rigtige valg ud fra viden om dine egne og dine kunders værdier

Når vi skal træffe de rigtige valg ift. vores forretning, er det væsentligt, at vi selv er bevidst om, hvad vi står for, og hvor vi gerne vil hen. At være bevidst om, hvem skal vi sælge til, og hvad skal vi sælges, gør det lettere at træffe de rigtige beslutninger og gå i den rigtige retning.

Deraf bliver vi også langt mere bevidst om, hvordan vi fremstår overfor vores kunder samt hvilke signaler, vi sender til omverdenen.

Gennem ord og billeder skaber vi sammen dit personlige brand, så du får lettere ved at tiltrække de helt rigtige kunder til din forretning.

Personlig branding handler også om at sætte aftryk i andre menneskers hukommelse. Du vil gerne huskes for noget positivt – har jeg ret?

Men, hvad præcist vil du gerne have, at dine kunder og andre besøgende husker DIG for – hvad er dit “vartegn”?

Er det:

  • Den gode kundeservice?
  • Smilet, når de træder ind ad døren?
  • Den venlige og varme telefonstemme?
  • Din viden?
  • At du leverer høj kvalitet til tiden?
  • At du er god ved andre og hjælper dem til et bedre liv?

Der er mange ting, du kan overveje, og ovenstående er bare et udsnit.

Når du gennemtænker dit vartegn, så huske på, hvad det er for nogle kunder, du sælger til eller hvilke typer kunder, du gerne vil tiltrække.

Ud fra det kan du bedre vælge, hvad du gerne vil huskes for – for det skal være dét, der tiltrækker dem. Lyder det kompliceret?

Så giv mig et kald eller send mig en mail, og jeg skal gerne forklare dig mere om, hvad det vil sige at arbejde med kundetyperne, så du ikke spilder din tid på uhensigtsmæssige valg.

Tag med på workshop

“Tillid” – vejen til loyale kunder

Jeg brænder for at hjælpe mennesker med at blive synlige, hørt og husket, så de skaber et tillidsvækkende fundament. Få konkrete værktøjer til at opbygge tætte relationer til dine kunder, så de kommer igen og igen.

Ragini Kastberg
Din personlige rådgiver i personlig branding

Mere end 5 års erfaring med personlig branding

Siden 2014 har jeg arbejdet målrettet med personlig branding. Både som ledig, i min opstart som selvstændig og som konsulent. Jeg har undervist i personlig branding på Social Media-workshops for selvstændige og på workshops for ledige.

Derudover har jeg holdt foredrag om netværk og personlig branding for ledige og selvstændige.

Et af mine foretrukne medier, når det handler om at skabe synlighed gennem professionelle relationer, er LinkedIn.

Besøg min profil

Personlig branding – en længerevarende proces

At opbygge stærke relationer gennem personlig branding er en proces, der tager tid. Det kræver tålmodighed og vedholdenhed, idet du først skal finde din egen retning, dine værdier, og det der giver værdi for dine kunder og dit netværk. Det tager ofte tid at afprøve, hvad der virker/ikke virker, og hvad der efterspørges.

Men med en målrettet plan for, hvordan du griber din personlige branding-proces an, så er bliver den håndgribelig og overskuelig, og du vil opdage, at det er din tid værd.

Kontakt mig

* Ved at samtykke accepterer du, at WEBKLAR behandler dine personoplysninger mhp. at kontakte dig ifm. din henvendelse. Derudover accepterer du også at blive kontaktet ifm. øvrige relaterede emner inden for webdesign, markedsføring og branding. Dine oplysninger gemmes ikke i en database til brug ved f.eks. nyhedsbreve og annoncering.