Få hjælp til kundetypemålrettede tekster og indhold

OG GØR DIG INTERESSANT FOR DINE MODTAGERE

Hvis du føler, at det svært at målrette dine tekster og din markedsføring til dine kunder, kan en af årsagerne være, at du ikke har besluttet dig 100 % for, hvem din kundetype skal være eller er.

Før du går i gang med at skrive, er det vigtigt, at du ved præcis, hvem du skriver til.

Når vi taler målrettet kundetypeindhold, så er det vigtigt at vide, at man kun må vælge én og kun én kundetype at rette sig mod. Ja, jeg ved godt, at det allerede her kan være svært at vælge.

Jeg hjælper dig gerne i gang eller helt i mål med kundetypetilpassede tekster, så du tiltrækker dine kunder gennem de rette budskaber.

Men, hvorfor må du kun vælge én kundetype?
Når du vælger at markedsføre dig til én kundetype, så har DU valgt, hvilken side i folk, du gerne vil ramme. Alle mennesker består af flere lag, og deres beslutningsgrundlag afhænger af produktet og situationen.

Ved, at du målretter du dine budskaber, så de fremkalde én bestemt side i folk.

Og de mennesker, som besidder den side, som du vil tiltrække med dine produkter og budskaber. Dvs., at faktisk rammer flere, end hvis du skyder med spredehagl og forsøger at ramme alle.

Det gør, det også lettere for dig selv at “sortere” i dine marketingkanaler mv, da du kun skal bekymre dig om at kommunikere i ét sprog.

Læs mere om kundetyperne her

Få styr på dine tekster
Har du først styr på din kundetype, så bliver det også meget lettere for dig at målrette dine tekster.

Har du alligevel ikke helt overskud eller lyst til at gribe den del an selv, så tøv endelig ikke med at kontakte mig for at høre, hvordan jeg kan hjælpe dig med at forme indholdet til din hjemmeside.

5 RÅD, DER ER VÆRD AT HUSKE, NÅR DU SKRIVER TIL DINE MODTAGERE

1. Husk dig selv på, hvad formålet med dit indhold er

2. Overvej hvilke budskaber vil du gerne sende, og til hvem

3. Skriv i dine modtageres sprog – undersøg, hvad motiverer dem

4. Kombinér teksten med billeder, der signalerer dine teksters budskaber

5. Overvej, hvad du gerne vil have dine modtagere til at gøre, når de har læst dit indhold

Jeg vil gerne have hjælp til teksterne